Kwelling 1

De firma die met behulp van Peer Mascini en zijn uitroep ‘Sodeknetter, dat is voordelig’ probeert wereldberoemd te worden in Nederland, biedt via haar website http://www.wijnvoordeel.nl een Pouilly-Fuissé van de Cave Cooperative Charnay-les-Macon aan voor het veel te hoge bedrag van € 29,95. Sodeknetter, dat is helemaal niet voordelig! En bovendien, de wijn is helemaal niet leverbaar! Van de liefhebber wordt verwacht dat zij/hij een linkje aanklikt als zij/hij de wijn zou willen bestellen.

Pouilly Fuisse

 

 

De gewaardeerde bezoekers van mijn website en de relaties van Krimpenfort Wijnen in Waverveen herinneren zich wellicht dat ze deze wijn afgelopen 16 december tijdens de Proeverij voor feestwijnen, geproefd hebben.

De prijs op de prijslijst van Yves bedroeg toen en is nog steeds € 19,95.

Ik zeg: ‘Sodeknetter, dat is voordelig!’ 

Mijn kwelling in deze is dus de volgende vraag: Waarom biedt een bedrijf een wijn aan tegen een veel te hoog bedrag die daarenboven niet eens leverbaar is?

Het antwoord weet ik eigenlijk wel: als er maar voldoende aanvragen voor deze wijn komen, laat de inkoper een vrachtwagen van deze wijn halen, nadat er uitvoerig is onderhandeld over de prijs. Vervolgens laat men Peer een reclameboodschap inspreken waarin Wijnvoordeel.nl de wijn gaat aanbieden voor de veel te lage prijs van € 14,99.  En ons aller Peer (van de koeien van Campina) roept dan weer: ‘Sodeknetter, dat is voordelig!’

Waarmee de wijnvoordeel.nl meevaart op de moeite die een kleine importeur doet om een mooie wijn op de Nederlandse markt te krijgen. Nou ja, meevaart? Er keihard overheen vaart!

‘Sodeknetter, wat een . . . .’

==

Tot zover. . .

Chris Koot

Wat anders is het menselijk lichaam (als je er goed over nadenkt), dan een minutieus werkende machine, welke met ongelooflijke precisie een Australische shiraz omzet in urine!
(Naar Karen,  Barones von Blixen-Finecke, Denemarken,1885 – 1962)

Eén reactie op Kwelling 1

  1. Paul van Niftrik schreef:

    In dit geval krijg je nog een wijn van een bestaand domein. Wijnvoordeel, lees de Firma Baarsma, verkoopt vaak wijn van niet bestaande domeinen, kortom ze plakken zelf etiketten met een verzonnen naam en bieden de fles vervolgens aan met 50 % korting, helaas betaald de consument dan nog te veel. Een voorbeeld van deze praktijken is de wijn Casa Safra. Wie kan mij toch vertellen waar dit domein ligt?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *